Why register with the Steelers Fever Forums?
 • Intelligent and friendly discussions.
 • It's free and it's quick. Always.
 • Enter events in the forums calendar.
 • Very user friendly software.
 • Exclusive contests and giveaways.

 Donate to Steelers Fever, Click here
 Our 2013 Goal: $400.00 - To Date: $00.00 (00.00%)
 Home | Forums | Editorials | Shop | Tickets | Downloads | Contact Pittsburgh Steelers Forum Feed Not Just Fans. Hardcore Fans.

Go Back   Steelers Fever Forums > Miscellaneous > Locker Room


Steelers Fever Fan Shop

Doc's Sports Get FREE NFL Picks and College Football picks as well as Football Lines like live NFL Lines and updated NFL Power Rankings all at Doc's Sports Service.

Steelers Steelers - Referees    Browns

Reply
 
Thread Tools
Old 09-19-2007, 07:32 PM   #1
HometownGal
Living Legend
 
HometownGal's Avatar
 

Join Date: Jun 2006
Location: The Burgh
Posts: 21,479
Gender: Female
Member Number: 2413
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default Dan Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS

Cry me a river, you pompous ass. You play with fire, Danno - you get burned.


http://news.aol.com/story/ar/_a/rath...00010000000001

Rather Files $70 Million Suit Against CBS
By JACQUES STEINBERG,The New York Times
Posted: 2007-09-19 17:42:46
Filed Under: Nation News

(Sept. 19) - Dan Rather, whose career at CBS News ground to an inglorious end 15 months ago over his role in an unsubstantiated report questioning President Bush?s Vietnam-era National Guard service, filed a $70 million lawsuit this afternoon against the network, its corporate parent and three of his former superiors.

CBS / AP Dan Rather sued CBS Wednesday, claiming the network violated his contract by not giving him enough air time. He also claims CBS made him a scapegoat in a bid to "pacify the White House."

Mr. Rather, 75, asserts that the network violated his contract by giving him insufficient airtime on ?60 Minutes? after forcing him to step down as anchor of the ?CBS Evening News? in March 2005. He also contends that the network committed fraud by commissioning a ?biased? and incomplete investigation of the flawed Guard broadcast and, in the process, ?seriously damaged his reputation.? As plaintiffs, the suit names CBS and its chief executive, Leslie Moonves; Viacom and its chief executive, Sumner Redstone; and Andrew Heyward, the former president of CBS News.

In the suit, filed this afternoon in State Supreme Court in Manhattan, Mr. Rather charges that CBS and its executives made him ?a scapegoat? in an attempt ?to pacify the White House,? though the formal complaint presents virtually no direct evidence to that effect. To buttress this claim, Mr. Rather quotes the executive who oversaw his regular segment on CBS Radio, telling Mr. Rather in November 2004 that he was losing that slot, effective immediately, because of ?pressure from ?the right wing.? ?

He also continues to take vehement issue with the appointment by CBS of Richard Thornburgh, an attorney general in the administration of the elder President Bush , as one of the two outside panelists given the job of reviewing how the disputed broadcast had been prepared.

For both Mr. Rather and CBS, the filing of the suit threatens to once again focus attention on one of the darker chapters in the history of the network and its storied news division, at a moment when it is already reeling. Mr. Rather?s successor as evening news anchor, Katie Couric, has languished in third place in the network news ratings since taking over the broadcast a year ago, behind not only Charles Gibson of ABC and Brian Williams of NBC, but also the ratings performance of the ?CBS Evening News? in Mr. Rather?s final years.

The portrait of Mr. Rather that emerges from the 32-page filing bears little resemblance to the hard-charging, seemingly fearless anchor who for two decades shared the stage with Tom Brokaw and Peter Jennings as the most watched and recognizable journalists in America.

By his own rendering, Mr. Rather was little more than a narrator of the disputed broadcast, which was shown on Sept. 8, 2004, on the midweek edition of ?60 Minutes? and which purported to offer new evidence of preferential treatment given to Mr. Bush when he was a lieutenant in the Air National Guard.

Instead of directly vetting the script he would read for the Guard segment, Mr. Rather says, he acceded to pressure from Mr. Heyward to focus instead on his reporting from Florida on Hurricane Frances, and on Bill Clinton?s heart surgery.

Mr. Rather says in the filing that he allowed himself to be reduced to little more than a patsy in the furor that followed, after CBS ? and later the outside panel it commissioned ? concluded that the report was based on documents that could not be authenticated. Under pressure, Mr. Rather says, he delivered a public apology on his newscast on Sept. 20, 2004 ? written not by him but by a CBS corporate publicist ? ?despite his own personal feelings that no public apology from him was warranted.?

He now leads a weekly news program on HDNet ? an obscure cable channel in which he is seen by only a small fraction of the millions of viewers who once turned to him in his heyday to receive the news of the day.

In filing his suit now ? three years after the now-disputed report was first broadcast, and more than a year after he reluctantly left CBS, as his last contract wound down ? Mr. Rather is following, by a matter of weeks, the announcement by CBS that it had settled a similar lawsuit by Don Imus.

Mr. Imus had sued CBS over his firing in the aftermath of derogatory remarks he made about the Rutgers University women?s basketball team. While some Imus associates suggested last month that his final payment was at least $20 million, CBS Radio has characterized that figure as too high.

Mr. Rather?s suit seeks $20 million in compensatory damages and $50 million in punitive damages.

Among the pivotal points of contention in Mr. Rather?s suit are the definitions of the words ?full-time? and ?regular.? As quoted in the filing, Mr. Rather?s contract ? which he signed in 2002, and which called for him to be paid a base salary of $6 million a year as anchor ? entitled him to a job as a ?full-time correspondent? with ?first billing? on the midweek edition of ?60 Minutes,? should he leave the anchor chair before March 2006, his 25th anniversary in the job.

As it turned out, Mr. Rather would leave the anchor chair a year early, and would indeed be reassigned to the midweek edition, known as ?60 Minutes II.? When that broadcast was canceled a few months later, Mr. Rather?s contract called for him to be reassigned to the main ?60 Minutes? broadcast on Sunday evening, where he would ?perform services on a regular basis as a correspondent.?

Over the next year, Mr. Rather would have eight segments broadcast on the main ?60 Minutes? ? including reports that took him to North Korea , China and Beirut. While that would seem to be a substantial portfolio of work, Mr. Rather notes that other correspondents had more than twice as many reports appear on the program during the same period, and that several of his reports had been effectively buried, broadast on Christmas Day and New Year?s Day when far fewer people than usual were likely to tune in.

?He was provided with very little staff support, very few of his suggested stories were approved, editing services were denied to him, and the broadcast of the few stories he was permitted to do was delayed and then played on carefully selected evenings, when low viewership was anticipated,? the filing contends.

Among the most egregious indignities he suffered, Mr. Rather says, was the network?s response to his request to be sent as a correspondent to the scene of Hurricane Katrina in the fall of 2005.

?Mr. Rather is the most experienced reporter in the United States in covering hurricanes,? his lawyers write in the suit. ?CBS refused to send him,? thus ?furthering its desire to keep Mr. Rather off the air.?
__________________


The Anti-Wahoo
HometownGal is offline   Reply With Quote
Old 09-19-2007, 07:50 PM   #2
GBMelBlount
Living Legend
Supporter
 
GBMelBlount's Avatar
 

Join Date: Mar 2007
Location: Western PA
Posts: 6,203
Gender: Male
Member Number: 5140
Thanks: 1,138
Thanked 2,063 Times in 945 Posts
Default Re: Dan Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS

Dan "I crashed & burned and it's everyone else's fault" Rather may hit his big payday! What a country! Damn, why couldn't I have slipped and fell on that wet spot in Walmart today?
__________________
If I could be like that,
what would I do,
What would I do..."

~ 3 Doors Down

GBMelBlount is offline   Reply With Quote
Old 09-19-2007, 08:32 PM   #3
j-dawg
Team Captain
 
j-dawg's Avatar
 

Join Date: Apr 2006
Location: los angeles
Posts: 789
Gender: Male
Member Number: 2228
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default Re: Dan Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS

i don't get why ya'll are ticked at dan.. after reading the story, sounds to me like he's got a legitimate reason for suing. if his contract said the things he's claiming.
__________________
j-dawg is offline   Reply With Quote
Old 09-19-2007, 09:01 PM   #4
GBMelBlount
Living Legend
Supporter
 
GBMelBlount's Avatar
 

Join Date: Mar 2007
Location: Western PA
Posts: 6,203
Gender: Male
Member Number: 5140
Thanks: 1,138
Thanked 2,063 Times in 945 Posts
Default Re: Dan Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS

Quote:
Originally Posted by j-dawg View Post
i don't get why ya'll are ticked at dan.. after reading the story, sounds to me like he's got a legitimate reason for suing. if his contract said the things he's claiming.
Your right j-dawg. Technically it sounds like he may have a legitimate suit. On the A-hole side of things, it reminds us that this is supposed to be a top shelf "objective" journalist with supposed "credibility." It appeared that his interest in breaking the "story of a lifetime" (especially with his obvious liberal bias) overpowered his common sense to check the reliability of his sources & document legitimacy himself. IMHO.
__________________
If I could be like that,
what would I do,
What would I do..."

~ 3 Doors Down

GBMelBlount is offline   Reply With Quote
Old 09-19-2007, 09:31 PM   #5
Renne'
Banned
 

Join Date: Sep 2007
Posts: 10
Member Number: 6911
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default Re: Dan Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS

AMEN GB!!!!!!!!
Renne' is offline   Reply With Quote
Old 09-19-2007, 09:36 PM   #6
tony hipchest
IRONMAN a.k.a. Tony Stark
 
tony hipchest's Avatar
 

Join Date: Sep 2005
Location: Give me back my game...
Posts: 38,004
Member Number: 658
Thanks: 1,429
Thanked 6,057 Times in 2,604 Posts
Default Re: Dan Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS

and we have women (and even children) who are raped and beaten to within inches of their lives. but have they ever been so wronged that they get to sue somebody for $70 mil.?


just ride off into the sunset dan, and enjoy your life while you still can.... unless you "gotta feed your family" of course. in that case, by all means, SUE!
__________________
tony hipchest is offline   Reply With Quote
Old 09-19-2007, 09:51 PM   #7
Renne'
Banned
 

Join Date: Sep 2007
Posts: 10
Member Number: 6911
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default Re: Dan Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS

AMEN!!!! Great Tony!!!!
Renne' is offline   Reply With Quote
Old 09-20-2007, 10:28 AM   #8
Godfather
Living Legend
Supporter
 

Join Date: Aug 2005
Posts: 3,140
Member Number: 547
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default Re: Dan Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS

Dan Rather is an idiot. WIth all those years in journalism--and the increasingly hostile environment for the media--he should have known better than to run with that story. Especially since he was warned that the documents might be fake. But he has a long-standing feud with the Bush family for personal reasons, and he let that cloud his thinking.

Once he got caught lying, CBS had no choice but to kick him to the curb. The only way for a media outlet to maintain any credibility in those situations is to fire the offending reporter.
Godfather is offline   Reply With Quote
Old 09-20-2007, 11:01 AM   #9
Mosca
Team President
Supporter
 
Mosca's Avatar
 

Join Date: Feb 2006
Location: Mountain Top, PA
Posts: 2,397
Gender: Male
Member Number: 1751
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default Re: Dan Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS

What's funny, I think, is that most everyone had forgotten about this until the lawsuit story. If he'd had just let it go, no one would have remembered, and he'd have been left with his legacy intact!


Tom
Mosca is offline   Reply With Quote
Old 09-20-2007, 02:12 PM   #10
jd2
Water Boy
 
jd2's Avatar
 

Join Date: Mar 2006
Posts: 16
Member Number: 2211
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Default Re: Dan Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS

$70 million, what a joke.
jd2 is offline   Reply With Quote
Reply

Bookmarks


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 04:45 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Shoutbox provided by vBShout v6.2.1 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.0.8 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
Navbar with Avatar by Motorradforum
no new posts